Thursday, October 11, 2007

Pemergian Nyaii Tun - Sanak Saudara Sedih

SANAK SAUDARA SEDIH DI ATAS PEMERGIAN NYAII TUN NAMUN REDHA DAN TABAH
Semua ahli keluarga mengetahui kemuliaan dan kebaikkan hati dan akhlak seorang Hamba Allah yang bernama Jumiaton Hj Siraj.
Jiran tetangga juga begitu menghormati keunggulan budi pekerti dan kejernihan hati beliau.
Walaupun hidup sederhana, kemurahan hatinya terserlah melalui pengorbanan dan ‘rengan tulang’nya kepada sesiapa yang dikenalinya khususnya terhadap saudara mara tanpa mengira waktu. Masih terbayang kepada kita semua… rupa dan penampilan al-marhumah Nyaii Tun dalam apajua keadaan ketika majlis kenduri-kendara mahupun hari biasa. Walaupun mungkin dalam susah mahupun payah, kehadiran Nyaii Tun sentiasa terbayang. Beliau adalah seorang yang begitu ekrab dengan sanak saudara, sentiasa muncul menyumbang tenaga dan buah fikiran. Boleh dikatakan dalam apa jua majlis kecil ataupun besar, sumbangan dan komitmen di dalam memberikan kerjasama dalam aktiviti keluarga sebolehnya beliau tidak ketinggalan.
Tetapi takdir mengatasi segala-galanya… Allah telah menentukan bahawa beliau meninggalkan kita pada 21 Ramadhan tahun ini. Sememang kita kehilangan seorang saudara yang baik hati, rajin, ceria dan taat Allah.
Marilah kita doa’ kan semoga segala keikhlasan, pengorbanan den kebaikkan yang dicurahkan diterima Allah dan diganti Allah dengan kenikmatan dan rahmat Allah di alam kubur dan alam barzah.
Marilah kita jadikan kebaikkan hati, keringannan tulang dan komitmen menghulurkan pertolongan kepada sanak saudara yang beliau contohkan menjadi inspirasi untuk kita amalkan dalam kehidupan kita berkeluarga.

0 comments: