Thursday, October 11, 2007

Majlis Tahlil dan Perjumpaan H.Raya 1428

TAHLIL JAMA'I DAN PERJUMPAAN KABARE SEMPENA HARI RAYA
Hari Raya
akan tiba, Alhamdulilah. Marilah kita semua meraikan syawal dengan penuh kesyukuran dan kegembiraan. Di hari yang mulia ini juga kita merapatkan hubungan persaudaraan dan saling bertemu setelah beberapa ketika tidak berjumpa oleh kerana urusan kerja masing-masing.
Di hari yang mulia ini juga kita akan saling membawa anak-anak untuk berjumpa dengan sanak saudara yang belum ditemui. Lek-lek, wak-wak, embah, nyai dan yaii juga nak kenal anak buah dan cucu-cucu baru.
Kita tentunya perlu kenali saudara-mara dan anak-anak buah. Juga perlu memperkenalkan anak-anak kita kepada saudara-saudara yang lebih tua agar mereka dapat ditanamkan rasa hormat kepada mereka yang lebih tua.
Budaya kita begitu mulia, ia tidak boleh dikorbankan dek kerana kehidupan modern dan kedudukan yang berjauhan.
Di atas tujuan itu, suatu perjumpaan semua keluarga KABARE dan TAHLIL JAMA'I akan di adakan pada HARI AHAD, 14 OKTOBER 2007, Bersamaan 2 Syawal, Jam 4.00 PETANG. Tempat perjumpaan di RUMAH NYAI HJH. TUKILAH/YAII HJ.MAULANI Insays Allah. HUBUNGI 013-4352539 (Dr. M.Zin), 017-7127394 (Saadan) atau 013-7888100 (Cikgu Nain). Sila berikan nama-nama ahli kelaurga yang telah kembali ke rahmatullah bersempena majlis Tahlil tersebut untuk sama-sama di bacakan tahlil.
Selain Meraikan Hari Raya, beberapa agenda akan kita bincangkan antaranya:-
a.Objektif penubuhan KELAB KERJAYA KELUARGA (KABARE) dan rasional; b.Skop dan keahlian Kelab Kerjaya Keluarga; c.Cadangan skop aktiviti; d. Cadangan pengaktifan dengan projek dan program.
Salah satu cadangan baru adalah penubuhan KOPERASI KABARE. Penubuhan KOPERASI milik keluarga sudah tiba masanya dibincangkan kerana banyak manfaat jika KOPERASI KABARE diwujudkan kerana banyak manfaat dari segi Ekonomi, Keusahawanan Keluarga, Kebajikan Keluarga dan Pembangunan Modal Insan Keluarga melalui pendidikan yang boleh kita perolehi dari agensi kerajaan berkaitan termasuk Jabatan Pembangunan Koperasi, Maktab Kerjasama Malaysia dan lain-lain agensi seperti Mara dan lain-lain.
Semoga semua ahli keluarga dapat bertemu dan berbincang demi kebaikan masa depan kita dan anak-anak.

0 comments: