Tuesday, September 8, 2009

CADANGAN KOPERASI KABARE

Kerajaan menggalakkan lebih banyak Koperasi diwujudkan dan terdapat banyak peluang ekonomi dan kebajikan akan dapat di usahakan Insya Allah. KABARE mempunyai potensi untuk mewujudkan KOPERASI dan ia perlu penyertaan semua ahli KABARE. 
Kini terdapat lebih 5000 koperasi seluruh Malaysia dalam berbagi saiz dan aktiviti. (Makluamt lanjut sila ke laman web Suruhanjaya Koperasi Malaysia dan Maktab Kerjasama Malaysia.
Mealui Jawatankausa Kabare, idea mewujudkan koperasi sudah beberapa kali dilontarkan dan untuk difikirkan. Dr Zin sudah lebih 10 tahun melibatkan diri dengan Koperasi Muslimin dan sudah lebih 3 penggal menjadi Anggota Lembaga. Kini koperasi muslimin mempunyai aset melebehi RM50juta. Ramai juga ahli KABARE yang masuk Koperasi Muslimin dan ada yang telah mendapat manfaat termasuk dapat membeli kebun di kampung melalui pembiayaan yang disediakan Koperasi. Jadi elaok juga jika Kelab Kabare mengusahakan mewujudkan koperasi sendiri. Ianys baik untuk generasi akan datang,
Berbagai projek ekonomi dan kebajikan akan dapat lebih berkesan untuk dijalankan. Jadi Jawatankuasa KABARE merayu semua ahli untuk sama-sama menganggotai Koperasi Kabare bila kita lancarkan nati.
Sila SMSkan nama kepada Dr Zin 013-4352539 untuk menyertai Koperasi yang dicadangkan. Draf penubuhan sudah dihantar kepada AJK KABARE untuk penelitian dan komen

0 comments: